Tijdens de minor heb ik tijdens de webshop opdracht content geschreven met behulp van zoekwoordenanalyses en tools. Zo heb ik de MOZ extensie voor Google Chrome geïnstalleerd en deze gebruikt bij het beoordelen van de pagina’s, maar ook de gelimiteerde zoekwoordenfunctie gebruikt.

Ook voor de eventuele invulling van de vragen die mensen stellen omtrent onze producten, heb ik Answer the Public gebruikt. Hieronder een voorbeeld hoe dit eruit zag.

Zoals je kan zien, leverde het niet heel veel op dan wat we al dachten. Zo konden we alsnog onze content hier enigszins op aanpassen. Wat we bijvoorbeeld hebben toegevoegd binnen onze website, is een blog. In deze blogs probeerden we belangrijke zoektermen te gebruiken, maar ook bijvoorbeeld linkbuilding te gebruiken. Door het doelgroeponderzoek konden wij goed zien waar de interesses liggen en dit hebben we gebruikt om een zoekwoordenonderzoek te doen. Ook hebben we binnen de productpagina’s de omschrijving dusdanig specifiek te maken dat we eerder op die producten gevonden worden.

De MOZ keywordplanner is een van de tools die gebruikt is voor het zoekwoordenonderzoek. Hieronder een voorbeeld:

Maar ook hebben we de zoekwoordenplanner van Google gebruikt. Ik heb bewust de keuze gemaakt om me niet te focussen op één tool, maar juist te bekijken wat de verschillende tools voor een resultaten tonen. Hieronder het voorbeeld van Google Keywordplanner.

Dit is een opgemaakt bestand vanuit Google Keywordplanner. De gegevens zijn opgeslagen in een excel bestand, waarna deze in Excel is opgemaakt door middel van de kleuren toe te passen.

Op deze gegevens hebben we dus onze content aangepast op de webshop.

Categorieën: SEO

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *