Tijdens de laatste show en grow gaven twee studenten, Martijn Meeuws en Jeroen van den Eerenbeemt, van de opleiding Commerciële Economie een gastcollege. Ze vertelden ons wat over hun eigen bedrijf Vliegen en Parkeren. Hierbij kwamen verschillende aspecten binnen het digital marketing domein aan te pas.

Ze begonnen met te vertellen hoe ze op het concept zijn gekomen. Het was eigenlijk meer dat ze iets mistten op het gebied van parkeren rondom vliegvelden en naar aanleiding van nieuwsberichten kreeg het onderwerp aandacht. Dit was dus het juiste moment om hier wat aan te gaan doen.

In de startfase van hun bedrijf was het vooral op basis van affiliates, hierdoor was het moeilijk om de conversies te meten en ze waren afhankelijk van andere websites en aanbieders. Door verschilende tools in te zetten hebben ze continu de website verbeterd en hebben ze door samenwerkingen een eigen platform opgezet.

Ook lieten ze de werking zien voor een voor mij nieuwe tool, Mouseflow. Dit is voor een beperkt aantal opnames gratis en de mogelijkheden binnen deze tool zijn divers. Het is een concurrent voor Hotjar. Mouseflow traceert bijvoorbeeld de bewegingen van de muis, maar ook van de vinger bij een tablet of smartphone.

Het was mooi om te zien dat ze door trial en error steeds verbeteringen toepassen en doorpakken. Ze passen nu SEA toe, met remarketing functie. En wat me ook opviel is dat ze het puntje linkbuilding toelichtte. Binnen hun website werken ze hier nog mee. Rand Fishkin heeft dit laatst ook behandeld in zijn SEO Friday.

Nog enkele tools die zijn aanstipte en die zeker kunnen helpen bij het verbeteren van je online omgeving zijn:

  • Buzzstream
  • Ahrefs
  • Google Webmaster Tools
  • Screamingfrog
  • MajesticSEO
  • Linkminer
  • MOZ
  • Monitorbacklinks
  • Semrush

Al met al was het mooi om twee studenten zo gedreven te vertellen over hun eigen onderneming. Ook dat ze zich niet hebben laten afschrikken door de fouten die ze hebben gemaakt, maar het juist gebruiken om hun bedrijf te verbeteren. Het is natuurlijk al helemaal top als je mag afstuderen binnen je eigen bedrijf. Zo levert het een relevant onderzoek op waar ze wellicht echt iets mee gaan doen.

Categorieën: Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *