Wederom een gastcollege van Blue Mango, ditmaal over SEA (Adwords). Het begin van de college was vrij informatief en voor mij deels herhaling voor wat ik al geleerd heb met de Adwords Fundamentals. Hierin heb ik al de basis geleerd over Adwords. SEA gebaseerd op zoekwoorden. Zoekwoorden duiden een intentie aan, deze moet je zo relevant mogelijk targeten.

Persoonlijk heb ik meer met SEO, omdat dit organisch is. Hierin ligt wat mij betreft een veel grotere uitdaging dan exposure kopen. Daarom zou ik me ook eerder verdiepen in de SEO kant dan dat ik later actief zal zijn met SEA. Echter sluit ik niet uit dat ik voor verschillende Adwords certificaten zal gaan tijdens mijn minor.

Er werd aan de hand van de theorie ons een opdracht opgelegd. Voor de Kruidvat moesten we een Adwords campagne opzetten voor Pampers. Hier hadden we echter maar een beperkte tijd voor dus hebben we snel voorbeelden beschreven. Van onze bevindingen stonden er uiteindelijk niet veel in het schema dat de gastsprekers hadden gemaakt.

 

Categorieën: SEA

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *