Gastcollege gegeven door Amplexor . Het is een bedrijf dat zich focust op het creëren van content. Bij de introductie gaven ze aan een bedrijf te zijn dat de Brabantse gemoedelijkheid uitstraalt en dit ook uit probeert te dragen.
Amplexor verbetert de digitale touchpoints van de klanten door middel van Customer Experience en Digital Experience Management.
DxM: Door middel van techniek kun je gebruikerservaring gebruiken om er uiteindelijk voor te kunnen zorgen dat klanten aangetrokken kunnen worden en klant blijven. Zo hebben zij voor Bavaria een nieuwe website gecreëerd en andere digitale touchpoints aangepakt.
Het beste voorbeeld dat ze uitlegden was voor de website van bakker en jurylid van Heel Holland Bakt Robert van Beckhoven. Amplexor heeft niet alleen de website vernieuwd, maar ook een applicatie gecreëerd die voor meer affectie met de klant zorgt. Deze applicatie en website hebben samenhang met elkaar en vullen elkaar aan.
Enkele zaken die essentieel zijn binnen de digital marketing:
- Targeten
- Meten
- Interactief
- Bereiken
- Engage
- Identificeren
- Converteren
- Behouden
De velen voorbeelden die gegeven werden in dit college waren zinvol, omdat er een goede uitleg bij gegeven werd. Niet ieder voorbeeld was voor menig student een interessant bedrijf, maar de uitleg erbij was duidelijk en kwam goed over. Echt content schrijven is niet iets wat ik denk in de toekomst te gaan doen, dus dit college heeft me wel inzichten gegeven, maar of ik er echt wat mee ga doen is nog maar de vraag.