Tijdens onze minor hebben we ook korte college gehad over webcare. Het is een onderwerp dat ik soms grappig, interessant of irritant vind. Veel grote bedrijven proberen het toe te passen en de een lukt het beter dan de ander.
Zelf kijk ik namelijk regelmatig op debestesocialmedia.nl en hierop staan veel voorbeelden. Of ik het zelf toe kan passen is de tweede vraag, maar ik denk dat ik hier niet geschikt voor ben.
Wel ben ik bijvoorbeeld tijdens de minor op vriendenweekend geweest en ik had net mijn nieuwe abonnement afgesloten bij T-Mobile. Dit abonnement gaf me toegang tot mijn mobiele data binnen heel de EU. Maar ik liep op dag één al tegen een probleem aan, dat achteraf makkelijk op te lossen was. Hieronder een screenshot van mijn vraag aan T-Mobile:
Dit was het antwoord:
Ook zie je dat ik inmiddels weer een nieuw bericht heb gestuurd, daar reageren ze ook met wat kleine informele boodschappen weer adequat op. Ze weten wat ze doen en dit zorgt ervoor dat ik terug blijf komen bij T-Mobile. Een goede service zorgt voor binding en dat kan ik zeker beamen in dit voorbeeld.