Ons derde bedrijfsbezoek was bij Blue Mango, dat gevestigd is in Eindhoven. Het is een grote partij als het om online marketing gaat. Het idee achter het bedrijfsbezoek was om een social media challenge af te trappen, die we later die dag op de Fontys moesten pitchen. Tijdens het 2e jaar van mijn opleiding Commerciële Economie heb ik de social media challenge al eens uitgevoerd, toen voor het bedrijf Hallmark. Nu was het de beurt aan de Kruidvat.

Samen met 4 andere studenten, ditmaal niet vanuit de minor maar van de opleiding SBRM, ben ik aan de slag gegaan met het vraagstuk:

‘Verzin een Social Media campagne die de jongere doelgroep, 18-35 jaar, aantrekt om gebruik te maken van de Kruidvat Fotostand.’

We gingen direct aan de slag, want we hadden zo’n 2 uur voordat we ons idee een-op een moesten pitchen. Al direct hadden we één richting gekozen. We gingen voor nostalgie en het familiegevoel. Wie kent nou niet de foto’s of video’s waarin opa en oma met kleinkinderen bij de open haard zitten. Een Social Media videocampagne in de wintermaanden die het familiegevoel verkondigd was ons hoofdidee. Jongeren worden gevraagd om hun foto’s, genomen met hun mobiele telefoon uit te komen printen en in een fotoboek te plaatsen. Dit fotoboek zouden ze dan gratis krijgen bij een minimale afname, die nader te bepalen was. Zo pakt de Kruidvat direct het eenzaamheidsgevoel aan bij de senioren en kunnen ze de digitale wereld van nu even veranderen in het vroeger samen komen van de familie.

Het was een uitdaging om binnen de tijd met een goed concept te komen en een presentatie. Al met al vond ik onze invulling goed, echter dacht Blue Mango hier anders over. We zaten niet in de top 3, maar er waren sowieso maar weinig slechte ideeën en veel ideeën leken op elkaar.

Categorieën: Excursies

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *